tirsdag 1. desember 2009

Det nærmer seg jul...

Jeg får alltid så lyst til å lage noe til jul. Det kan være så som så med overskuddet i oktober/november, men når desember nærmer seg, dukker skapertrangen opp igjen på mystisk vis - og takk og pris for det...!

Det er noe eget ved å holde på med juleprosjekt, det er hyggelige forberedelser til en koselig høytid. Med litt radio eller musikk i bakgrunnen, går arbeidet som en drøm... og timene flyr!

I år har det vært mest papirhobby jeg har holdt på med - adventskalendere og julekurver.


Tror nok jeg kunne laget julekurver "døgnet rundt" .... det er så mange fargekobinasjoner og variasjonsmuligheter i pynt jeg gjerne skulle prøvd ut... men noe må nok vente til neste jul!

Jeg skulle ha sydd et par puter, heklet noen nye gardinkapper, også har jeg fått lyst til å lage noen dekkebrikker (og en del annet...) i patchwork - MEN døgnet har bare 24 timer, så jeg har bestemt meg for å la være å fokusere på alt jeg skulle/ville gjort, og heller fokusere på det jeg faktisk gjør, og som gir meg glede "her &nå"...!

Så derfor flyter skrivebordet over med papir, bånd, lim, pynt og stæsj, som katten stadig prøver å klatre over (med varierende hell...) på sin vei til favorittvinduet sitt... Men hva gjør vel det, så lenge alt ligger klart til å benyttes når jeg kjenner inspirasjonen komme krypende!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar